Profesní portfolio jako nástroj pro rozvoj učitele (AKREDITOVÁNO MŠMT)
28. dubna 2021
09:00-16:00 hod
Vystudoval FF MU Brno, učitelský obor ČJ - D. Po 16 letech učitelské praxe na Gymnáziu Hustopeče a SOŠ knihkupecké Brno působil 1 rok na ČŠI. Od roku 2010 je externí vyučující na FF MU Brno.
Lektorské práci se začal věnovat od roku 1998 při zaměstnání, v posledních letech už pracuje jen jako lektor, mentor a kouč. Je certifikovaným lektorem programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení.
Absolvoval kursy RWCT, lektorských dovedností, OSV, kooperativního a projektového vyučování, systemického koučinku, mentoringu, etické výchovy...
Člen ČAMV (Česká asociace mentoringu ve vzdělávání - www.camv.cz) a EMCC (European mentoring and coaching konference).
Forma |
Seminář
|
Datum |
28. dubna 2021 |
Délka |
1 den (09:00 - 16:00 hod.) |
Úroveň |
Začátečník |
Určeno pro |
pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ a učitele SŠ. |
Cíl
Cílem této vzdělávací akce je seznámit se s možnostmi přínosu profesního portfolia z pohledu učitele i vedoucího pracovníka školy a jeho využití k podpoře profesního růstu.
- Pojmenujeme základní části profesního portfolia a vyjmenujeme příklady, co kam patří.
- Vvsvětlíme smysl profesního portfolia a možnosti jeho využití.
- Zpracujeme si základ balančního kruhu své profese.
- Sepíšeme i příklady konkrétních učitelských činností spojených s profesními dovednostmi.
Interaktivní seminář zaměřený na problematiku tvorby pedagogických portfolií.
Seminář je akreditovaný u MŠMT.
V ceně je zahrnuto
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování semináře.
Rozsah a náplň
- Co se o učitelském profesním portfoliu potřebujeme dozvědět?
- Prezentace o profesním portfoliu učitele: - části, typy portfolií
- k čemu slouží žákovské portfolio
- k čemu slouží profesní port.? - Jsem ředitel/učitel, který… Učitelé/žáci jsou pro mě…, a proto musím…, abych…
- Podle čeho poznáte dobrého učitele/ředitele školy? (Popište to)
- Balanční kruh – představení nástroje
- Aktivní naslouchání
- Kompetenční modely a jejich užití
- Sepíšeme i příklad konkrétních učitelských činností dokládající dílčí pedagogické dovednosti..
- Plánovací/hodnotící rozhovor vedoucího pracovníka učiteli (září/červen)